divendres, 11 de maig del 2012

15 M – 12 M


Tot i les meves simpaties amb el Moviment 15-M des de el primer dia, tot i que enguany hi ha més motius per omplir les places i els carrers de Palma, he de confessar-vos que em feia un poc de mandra anar a la manifestació de dissabte a Palma. Ho dic bé, a la manifestació de Palma,  no a la de qualsevol altre ciutat del Món.  De fet no li havia donat massa voltes perquè el dissabte  12 de maig, estava previst que seria fora de Ciutat i em podria manifestar a Madrid. Hi ha hagut canvia de plans.  Estaré  a Mallorca i el 12 de maig aniré a la manifestació del 15-M.

Per què em feia mandra?  Tinc davant  la fulla  amb la que el 15-M i DRY ens convoca a sortir als carrers de Palma.   Copio literalment: “Basta de fal•làcia, volem democràcia” “Milions d’aturats i cap callat” “El poble unit funciona sense  partits” i “Si al poble maltracten el poble s’aixeca”.  En  ple desmantellament de l’ Estat del Benestar, de dictadura dels mercats, de agreujament de els desigualtats, de malbaratament del territori, de espanyolització grollera...  aquests  motius per els quals se ens convida a  mobilitzar-nos  em provocava  -i encara ara em provoca- moltes dubtes del encert dels convocants.

Em direu que fil massa prim. Pot ser, però el 15–M ha de ser, en la meva opinió,  un component més d’un nou programa emancipador i,  per fer-ho, a de possibilitar una gran i massiva mobilització de les classes  baixes i de les  mitjanes empobrides per la crisi. Un programa emancipador que doni perspectiva real a capgirar la situació d’hegemonia absoluta dels poderosos.

No en negareu que el cartell dels catalans és mot més entenedor  i mobilitzador, al manco,  en la respectava que proposo: 1.- Ni un euro més per rescatar els bancs. 2.- Educació i sanitat publiques i de qualitat. 3.- No a la precarietat laboral, no a la reforma. 4.- Per un habitatge digne i garantitzat. 5.- Renda Bàsica Universal.

Hi aniré a la manifestació de Palma. No basta emprenyar-se o indignar-se. Em mobilitzaré per les consignes  dels catalans.  Crido l’atenció en la reivindicació de RendaBàsica Univerersal.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada