divendres, 14 d’octubre del 2011

Va Pensiero, 15-M i 15 Octubre....

Ricardo Muti, director de l'orquestra, declarà al "Times":
"L'òpera es va desenvolupar normalment fins que arribam al famós cant "Va pensiero". Immediatament vaig sentir que el públic es posava en tensió. Hi ha coses que no es poden descriure, però que un les sent. Era el silenci del públic el que es feia sentir fins llavors, però quan va començar el "Va Pensiero", el silenci es va omplir de veritable fervor. Es podia sentir la reacció del públic davant el lament dels esclaus que canten: "Oh pàtria meva, tan bella i tan perduda."
Quan el cor arribava a la seva fi, el públic va començar a demanar un bis, mentre cridava "Visqui Itàlia" i "Viva Verdi".

A Muti no li sol agradar fer un bis a la meitat d'una representació. Però en aquesta ocasió, en un gest teatral, Muti es va donar la volta, va mirar al públic i a Berlusconi alhora, i es va sentir que algú entre el públic va cridar: "Llarga vida a Itàlia!". I Muti va dir: llavors:
"Llarga vida a Itàlia", però jo ja no tinc 30 anys, he viscut ja la meva vida com a italià i he recorregut molt món. Avui sento vergonya del que succeeix al meu país. Accedeixo, doncs, a la vostra petició d'un bis del "Va Pensiero". No és només per el goig patriòtic que sento, sinó perquè aquesta nit, quan dirigia al Cor que va cantar "Ai el meu país, bell i perdut" , vaig pensar que si seguim així matarem la cultura sobre la qual es va construir la història d'Itàlia. En tal cas, la nostra pàtria, estaria de debò "bella i perduda... Jo he callat durant molts anys. Ara hauríem de donar-li sentit a aquest cant. Els proposo que s'uneixin al cor i que cantem tots el "Va pensiero"

Tota l'òpera de Roma es va aixecar. I el cor també.

No callem, demà a la Mani, 19 hores Parc de la Mar (Palma)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada