diumenge, 23 de gener del 2011

EL DÉJÀ VU DE FITUR


S’ha acabat la FITUR 2011. Sembla que hi ha alguna espurna de millora pel que fa al nombre de turistes que vindran a Balears aquest any. Tant de bo que en els propers mesos (i a les fires turístiques de l’ITB de Berlin i a la WTM de Londres) es xerri més de com desestacionalitzam. Per cert, què se n’ha fet, dels Plans de Desestacionalització compromesos a l’Acord sobre turisme del Pacte per la Competitivitat, l’Ocupació i la Cohesió Social de les Illes Balears?

En la FITUR 2011 el Govern de les Illes Balears ha fet una bona inversió en el nou estand; ha promès que –malgrat les restriccions pressupostàries- no mancaran doblers per a promoció; els hotelers, hoteleres i PP han demanat més, més i més promoció; EXCELTUR ha presentat el seu pompós informe, hi ha hagut un gran desplegament mediàtic. En resum: el circ de cada any... Hagués estat un déjà vu complet si la presidenta de la Federació Hotelera de Mallorca (FHEM) no hagués aprofitat la FITUR per proposar l’eliminació d’ajuntaments de Mallorca per estalviar despesa pública i, així, poder invertir més en promoció turística. Quina barra!

A aquesta dèria per la promoció turística algú li hauria de posar un poquet de seny. Per començar, seria bo complir el punt de l’Acord sobre turisme abans esmentat, que diu: s’han d’ “encarregar estudis que determinin de forma detallada el cost econòmic i la credibilitat de les distintes accions promocionals que s’engeguin”. La Coca Cola Internacional és un exemple a l’hora d’avaluar el “retorn en vendes ” de les seves inversions arreu del món en publicitat. Per què no es fa amb la promoció turística de Balears?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada