diumenge, 12 de gener del 2020

A qui volen prendre el pèl? Sobre el pus de 22.000 €, encara.


Avui, a l'acte al Mur de la Memòria de Palma, m'han presentat al director general de consum del GOIB. En donar-li la mà, m'ha sortit  dir: "Home, un del plus de 22.000 euros! Us coneixeran per aquest plus...". Tot seguit m'ha contestat amb els arguments sabuts:

- "Aquest plus existeix des de fa molt temps". Contestació meva: "Pensava que havíeu (Unidas Podemos) entrat a governar per a canviar les coses. Situació com la teva només s'havia practicat amb gent del govern del PP de Bauzá&Company".  

- "Si no fora així no hagués vingut. A l'empresa (crec que a Catalunya) hagués guanyat més". Contestació meva: "Doncs no haver vingut...". En veu baixa –és molt probable que no m'hagi sentit- "No m'ho crec. Caldria comprovar-ho".

Ara he consultat algunes dades: Un/a director/a general del Govern de les Illes Balears cobra de salari 56.317,46 euros (Pàgina transparència GOIB. Dada actualitzada a 5/11/2019), per tant segons dades de l'Agència Tributària relatives a l'exercici fiscal de 2018:

Per a guanyar més d'aquest salari s'ha d'estar en el selecte grup de persones assalariades del 3.8% a les Illes Balears, o del 6,35% a Catalunya.

Aquest selecte grup es converteix en grup d'elit si xerram de les persones que arriben als 76.317 € (salari + plus de 22.000). Una elit de persones assalariades de l'1,1% a les Illes i del 2% a Catalunya.

A qui volen prendre el pèl?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada