dissabte, 1 de novembre del 2014

Diari d'un candidat testimonial (I)

 

Avui s'han fet públics els noms de les persones que ens hem presentats a les primàries obertes de MÉS per Mallorca Avui s'ha fet la foto de grup a la qual, malauradament, no hi he pogut anar.
 
Sóc candidat a la llista municipal de Palma. Però la meva candidatura és gairebé testimonial.  Tot i que m'agradaria estar a la papereta encapçalada per Antoni Noguera, jo mateix em votaré per a un lloc de no sortida. Allò que m'importa és donar la cara en suport a aquest procés de primàries, a MÉS per Mallorca, i col·laborar al tomb polític que es donarà al maig de 2015.
 
He decidit emprar aquest bloc per, en la mesura que tingui temps i estigui inspirat, fer alguns comentaris sobre aquestes primàries. A les normes de presentació es demanava una presentació personal, vaig improvisar aquesta:

 
"Vaig néixer al Port de Pollença l'any 1957 i visc a Palma des de finals dels anys 70 del segle passat. Crec que, excepte un dia a l'any -el dos d'agost, el dia de la Patrona de Pollença-, em meresc la Ciutadania palmesana (de llonguet amb orgull).
Des de ben jove em vaig incorporar a la lluita antifranquista (la Junta Democràcia de Pollença, les primeres CCOO del poble, el PTE …) Va ser el compromís d’aquells anys a les acaballes de la dictadura el que m'impulsà a venir a viure a Palma (a fer tasques clandestines). Ja en el règim borbònic actual, he militat en el PCIB, IU, vaig ser un entusiasta del Bloc per Mallorca i, molt més recentment, he estat d’Iniciativaverds. Ara només sóc militant de MÉS per Mallorca. He ocupat diferents responsabilitats a CCOO, sindicat al qual seguesc afiliat. Col·labor amb l'Ateneu Pere Mascaró i amb la Xarxa Renda Bàsica. Sóc soci, i per molts d’anys!, del GOB i de OCB. Treball com a analista (especialment del mercat de treball) de la Fundació Gadeso.
A ningú li importa però no m’estic de dir que sóc ateu (més o menys militant i bastant contradictori, car tinc grans amics i referents ètics que són creients i, alhora, crec en un Déu: Miles Davis). A més d'allò que dic en el meu perfil del Twitter : “El meu esquerranisme no és un pecat de joventut”, no m'imagín ser d'esquerres sense ser sobiranista, ecologista i feminista
Per què em present? Amb aquest sistema de primàries tan virguer, no se m'ha ocorregut una altra forma millor de fer públic i notori el meu reconeixement al treball que ha fet -i fa- el Grup Municipal de MÉS per Palma, el meu reconeixement a Marisol Fernández i tot el meu suport a Antoni Verger, Antoni Noguera i Neus Truyol. Una altra Palma és possible i necessària. Una Palma governada per aquesta gent. Perquè, en paraules de Jordi Borja, ... enfront de la tendència reductora dels drets ciutadans és necessari oposar el “dret a la ciutat"."
Seguirem... Ara el que és important és que qui no estigui apuntat o apuntada per votar ho faci ja aquí.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada