Publicat
originalment a dBalears (05-06-2019)
L'estiu és temporada de revistes
de jazz. De revistes en paper, poca broma! Com cada estiu, la revista
"440Clàssica&Jazz" (del grup Enderrock) edita un exemplar doble
que, normalment, es dedica, bàsicament, a repassar el panorama de festivals, de
música clàssica i també de jazz, arreu dels Països Catalans. Però, sobre tot,
l'estiu és quan es publica el número corresponent al segon semestre de l'any de
la imprescindible revista "Más Jazz" que, des de 1998, edita Orfeo
Ediciones.
El "Más Jazz" d'enguany
és una joia. Està dedicada, bàsicament, a donar visibilitat a dones de l'actual
panorama jazzístic. Especialment interessant és, a parer meu, un reportatge que
ens presenta a deu instrumentistes de jazz espanyoles. És important posar en
relleu que, exceptuant el rol de vocalistes, el món del jazz està
extraordinàriament masculinitzat. Té a veure, sens dubte, amb un seguit de
discriminacions, estereotips, de sostres de vidres, i situacions de terra
enganxós. De masclisme i de patriarcat, al cap i a la fi.
Caldria, idò, un
#OnSónLesDonesInstrumentistesDeJazz. El "Más Jazz" d'aquest estiu és
part d'aquesta crida. No debades escriuen: "El jazz del futuro será
feminista (con igualdad de oportunidades y sin discriminación por razón de
género) o no será. Y ellas están llamadas a encabezarlo".
Amb feminisme, el món del jazz no
només serà més just, serà més interesant. Els suggeresc que aprofitin el que
queda d'estiu per gaudir la qualitat i el talent de les saxofonistes Berta Moreno, Irene Reig , Eva
Fernández, i Cristina
Miguel; les flautistes María Toro, i Trinidad Jiménez; la
pianista Marta Sánchez, la
trompetista Alba Careta,
la contrabaixista Gemma Abrié, o Laia Fortià a la bateria.
Totes elles són una perfecta proposta per a la
playlist d’aquest estiu.
Salut, feminisme, i jazz!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada